Kepakaran kami adalah membantu wanita yang mengalami masalah di bahagian intim seperti keputihan, kegatalan, berbau, kurang nafsu, ketumbuhan dan juga masalah berat badan serta kecantikan dengan menggunakan rangkaian produk jamu susuk dara.

RAHIM KEMBANG

Jangan ketawa bila terdengar Rahim 'kembang' kerana kebanyakkan wanita sekarang mengalami masalah ini dan tidak sedar akan masalah ni.

Antara FAKTOR:

-kerap minum AIS yg menjadi faktor utama faraj KEMBANG/BERAIR
- makan makanan sejuk, biasa yg sejuk anginnya banyak
-kerap bersalin dan keguguran juga


PENYEBAB RAHIM KEMBANG 
-org yg gugur kena lebih berpantang dari org yg bersalin biasa..wlaupun gugur 2 bulan berpantang spt bersalin, utk kebaikkan diri individu itu sendiri.. buat kegel excercise skali utk kuatkan pelvic floor muscle..


PETANDA RAHIM KEMBANG
-FARAJ LONGGAR,SERING MENGELUARKAN KEPUTIHAN/CECAIR/LENDIR
-SERING BUANG AIR KENCING
-APABILA TERBATUK @ BERSIN KELUAR AIR DARI FARAJ

PRODUK JAMU SUSUK DARA YG MAMPU MERAWAT RAHIM KEMBANG
1)JAMU PENGANTIN DARA
2)JAMU AKU DARA

SET TAMBAHAN UTK PRODUK LUARAN
3)MEDICATED FEMININ WASH
4)MASKER VAGINA


INFO
Turunkan Rahim:
- Kedudukan rahim boleh beranjak iaitu 'terlalu tinggi' atau 'jatuh'.
- Istilah rahim 'terlalu tinggi' adalah rahim berada terlalu jauh iaitu kedudukannya tinggi seakan-akan di perut.Kebanyakkan wanita tidak pasti sama ada rahim mereka tinggi atau tidak. Biasanya rahim yang tinggi sukar hamil dan perlukan urutan traditional. Antara petanda rahim terlalu tinggi adalah...tidak berasa selesa di bahagian antara perut dan rahim. Jika dirujuk kepda doktor pakat sakit puan juga ia memerlukan urutan tradisional untuk membetulkan kedudukan rahim tersebut.
Naikkan Rahim:
- Punca rahim 'jatuh' ialah apabila sesorang wanita yang sering membuat kerja-kerja berat tetapi TIDAK dengan cara yang betul.
- Kita juga sedia maklum semasa di bangku sekolah iaitu cara-cara posisi yang betul. Contohnya mengangkat benda yang berat dengan posisi dan cara yang selamat iaitu dengan menegakkan tulang balakng manakala kaki seakan ingin duduk. Semasa mengangkat benda berat hendaklah menahan nafas dan JANGAN tarik dan hembus nafas ketika itu.
- Tanda-tanda rahim jatuh ini adalah rahim terasa sakit dan ngilu di bahagian rahim.

INFO
KURANGKAN MINUM AIS
Ais merupakan penyumbang utama masalah rahim kembang, berair, sejuk sekaligus menjadi punca utama masalah keputihan, faraj terlalu becak dan berbau. Bagi lelaki pula, pelancaran darah yang kurang mantap boleh menyebabkan zakar lemah, sperma kurang berkualiti dan air mani mencair. Tak guna jika anda merawat tapi punca utama anda gagal atasi.


                                           



 PRODUK LUARAN TAMBAHAN

BERMINAT NK CUBA?
SMS/WASSAP
012-2219497 FIDA
FB & ISTAGRAM:FIDA JAMU SUSUK DARA
Link fb: https://www.facebook.com/jsdintan

MERAWAT BENTAN

Rawat bentan dengan JAMU AKU DARA
Soalan: BENTAN
Bole tahu tak ape punca seorang yg wanita yg pernah melahirkan anak tu tetiba rase cam bentan, sejuk.. padahal dah dkt 2 tahun bersalin..kenapa ya?

JAWAPAN:
iya...bentan. rahim kembang. dan dia betol2 tidak sehat. tapak kaki sakit tak kalau menapak diatas simen?

RAWATAN: Makan jamu aku dara... sampai dia alami bentan confius rasa panas n sejuk n gigi berlaga2.. lepas 3 ke 4 hari dia akan berpeluh2 mcm org jogging. Once kat dalam tu keluar badan jadi ringan n tapak kaki bila menapak xrasa sejuk atau sakit. Proses ambil masa lebih dari sebulan. So dlm 40hari ni pantang seperti org bersalin. Xmo air batu, xmo makan benda2 sejuk, xmo minum air kelapa. Makan aku dara n air suam 3liter sehari atau lebih itu lagi baik.

Bentan selepas bersalin boleh bawa maut !!!
Bentan selalu terjadi pada
-Wanita selepas bersalin
-kanak2 selepas bersunat

Apakah sebenarnya bentan? 
Ia adalah situasi yang berlaku kepada wanita selepas bersalin akibat jangkitan kuman pada bahagian peranakan, rahim, saluran atau pundi kencing berpunca daripada sikap sambil lewa atau tidak prihatin mereka terhadap tahap kesihatan dan kebersihan diri sehingga berisiko tinggi untuk jangkitan kuman.

Lazimnya, wanita selepas bersalin lebih senang mendapat jangkitan kuman kerana berlaku perubahan hormon. Sepanjang tempoh itu, banyak perkara yang patut diambil kira, jangan terlalu taksub untuk mengikut petua ‘orang tua-tua’ atau kaedah tradisional yang banyak pantang larangnya.
Contohnya, ketika dalam pantang, wanita tidak boleh terlalu banyak berjalan, turun naik tangga, minum air banyak, suhu badan terlalu sejuk dan tidak boleh makan makanan sebarangan.
Ada antara petua ‘orang tua-tua’ membantu memulihkan kesihatan ibu selepas bersalin dengan cepat, namun ada antaranya yang tidak begitu baik dan relevan sehingga boleh memudaratkan.Misalnya, kononnya minum air terlalu banyak takut perut menjadi buncit dan mengembang. Sebenarnya itu adalah persepsi yang salah kerana jika minum air sikit boleh menyebabkan kawasan faraj menjadi kering dan kurang buang air kecil serta air kencing menjadi kotor.
Apabila ini berlaku, jangkitan kuman pada bahagian faraj dan jika tidak dirawat ia boleh merebak masuk ke dalam darah sehingga memudaratkan dan membawa maut.
wanita selepas bersalin memang mempunyai potensi diserang jangkitan kuman pada rahim, faraj, pundi kencing atau darah septicaemis jika tidak melakukan penjagaan lebih rapi.
Sepanjang tempoh pemulihan itu, katanya, imunisasi wanita adalah sangat rendah, jika mereka ambil mudah dari segi dalam penjagaan diri, jangkitan kuman mudah terjadi.
Dalam tempoh berpantang, darah nifas yang banyak keluar boleh menyebabkan jangkitan kuman jika wanita tidak kerap menukar tuala wanita.
“Mereka juga seharusnya lebih banyak minum air, jaga kebersihan, lebih kerap menukar tuala wanita atau melakukan rawatan segera pada jahitan yang terbuka pada tempat peranakan untuk mengelak jangkitan kuman. Penjagaan lebih rapi di bahagian peranakan amat penting, termasuk untuk mengelak jahitan terbuka dan jika tidak dirawat ia boleh menyebabkan kuman mudah berjangkit.
“Selain itu, jika kurang minum air, boleh juga menyebabkan kawasan pundi air kencing menjadi kering hingga menyebabkan ia mudah dijangkiti penyakit.
“Jangkitan kuman berlaku di mana-mana bahagian peranakan dan faraj wanita itu, yang kemudian merebak sehingga ke dalam saluran darah serta menyerang organ lain dalam badan seperti buah pinggang menyebabkannya tidak berfungsi atau berlaku kompilasi penyakit lain,” katanya.
Pada masa sama, beliau menegaskan, dalam tempoh berpantang, wanita juga memerlukan penjagaan kesihatan dan pemakanan yang betul bagi mengelak jangkitan kuman.
Jelasnya, sekitar tahun 1960-an, jangkitan kuman adalah pembunuh nombor satu bagi wanita selepas bersalin. Ia berlaku disebabkan pada waktu itu, pengambilan antibiotik tidak diberi penekanan.
“Malah, negara mundur juga mengalami masalah sama. Jangkitan kuman menjadi pembunuh nombor satu wanita selepas bersalin. Pada era itu, ramai wanita bersalin di rumah dan bukan di hospital. Mereka mengamalkan rawatan cara sendiri atau tradisional serta mungkin juga disebabkan kurang penjagaan kesihatan serta kebersihan.
“Bagaimanapun, dewasa ini, rekod wanita yang kena jangkitan kuman atau mati akibat jangkitan kuman tidak begitu serius kerana mengambil ubat antibiotik,” katanya.
Dr Sofiah berkata, ada juga wanita yang disebabkan terlalu taksub untuk menjaga bentuk badan selepas bersalin tidak mengamalkan diet pemakanan yang betul dan kurang minum air menyebabkan mereka lebih berisiko dijangkiti kuman.
“Wanita perlu makan makanan berkhasiat untuk mempercepatkan proses pemulihan, minum air banyak, lebih kerap menukar tuala wanita dan paling penting segera berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan termasuk mendapatkan antibiotik,” katanya.
Sebagai langkah pencegahan menghalang kompilasi yang lebih serius terhadap penyakit lain, wanita yang mempunyai tanda seperti deman panas, sakit pinggang teruk dan berterusan, pendarahan melampau, perlu segera berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan.
“Isu bentan tidak seharusnya dipandang ringan. Ia bukan saja punca kematian selepas bersalin, malah boleh menyebabkan pendarahan melampau selepas bersalin, darah tinggi ketika mengandung dan darah beku
 


sebarang pertanyaan
jgn malu dan segan untuk sms/wassap
fida:012-2219497
link fb:
jgn lupa add..fida mmg aktif update jamu di fb dan 
instagram:FIDAJAMUSUSUKDARA

WANITA!!! TOLONGLAH JAGA DIRI ANDA.


Orang perempuan yang tahu menangis siang malam.
sakit hati, iri hati tengok kebahagiaan orang lain.
asyik2 bercakap dalam hati...untungnya laki orang tu baik nye. so sweet... tapi muka bini tak boleh bla. macam muka pecah pintu pon ada. bini Plussize tapi husband baik je tak pernah ada problem rumahtangga.

compare lately ni...
isteri bergaji besar. rumah besar kereta besar. nak beli apa semua boleh beli. tak ada masalah kewangan. isteri bergaya. cantik menawan. malangnya hubungan suami isteri dingin, jauh dan tidak sefahaman.
akhirnya..
si suami selingkuh. makan luar dan beristeri lebih dari satu.

malangnya lagi...
kebanyakkan isteri bila suami makan luar. sering menunding jari kearah suami yg tidak setia. hakikat sebenarnya isteri terlupa "APA PERANANNYA"

MALANGNYA LAGI....
dengan kesibukan bekerja badan menjadi letih menyumbang kepada pengeluaran keputihan lagi penat badan tu lagi banyak keputihan keluar.

MALANGNYA LAGI DAN LAGI...
keputihan yang tidak di cegah, menjadikan kemaluan berbau busuk dan meloyakan. menjadikan gatal - gatal dan tidak selesa. dan berjangkit kepada suami ketika melakukan hubungan intim. suami pon mengalami maslah gatal - gatal dan berbisul ataupon berjerawat di kemaluannya.

MALANGNYA LAGI DAN LAGI DAN LAGI....
wanita - wanita ini meminum air batu mengakibatkan peranakkan dan rahim menjadi kembang. menjadikan keadaan faraj lecak berair. mengurangkan rasa cengkaman ketika melakukan hubungan kelamin. membuatkan suami berdayung lebih dan memenatkan jika sering berulang akan menjadikan bosan dan tidak sensasi lagi.

LEBIH PARAH DAN LEBIH MALANG KEADAAN ITU....
Bila bibir faraj ternganga dan laluan rahim longgar kerana sudah melahirkan anak berkali - kali. menjadikan perkara- perkara malang di atas lebih parah dan susah dibendung.

INI SEMUA MENJADIKAN ANDA BERASA RENDAH DIRI DI HADAPAN SUAMI DAN RASA HILANG KEYAKINAN DIRI UNTUK BERMESRA DAN BERCINTA.
Dan lebih menduka citakan kelukaan ini ditambah lagi dengan stress dan bebanan tempat kerja. menjadikan anda BERTAMBAH JAUH DENGAN SUAMI ANDA. aKHIRNYA ANDA CEMBURU, CURIGA, BERTENGKAR, RENGGANG, DINGIN DAN ANDA SUNGGUH MEMBOSANKAN kerana GAGAL MENGHIBUR HATI SUAMI. AKHIRNYA... terbuka luas peluang suami anda merebut kehangatan cinta wanita lain. dimana disitu anda sudah kesepian dan ditinggalkan.

JGN BIARKAN MASALAH INI MEMBELENGGU ANDA
YOKK HUBUNGI SAYA...SEDIA MEMBANTU ANDA





SMS/WASSAP
012-2219497 FIDA
https://www.facebook.com/jsdintan
FB: FIDA JAMU SUSUK DARA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...