Kepakaran kami adalah membantu wanita yang mengalami masalah di bahagian intim seperti keputihan, kegatalan, berbau, kurang nafsu, ketumbuhan dan juga masalah berat badan serta kecantikan dengan menggunakan rangkaian produk jamu susuk dara.

JAMU JALINAN CINTA

JAMU JALINAN CINTA
JAMU JALINAN CINTA
HARGA : RM48
KUANTITI : 40 BIJI

Jamu Jalinan Cinta mempunyai banyak khasiat terutamanya utk ibu-ibu dalam pantang bersalin. Namun begitu, Jamu Jalinan Cinta  ini bukan sahaja sangat baik utk ibu-ibu yg sedang menjalani tempoh berpantang, tetapi juga sangat baik untuk yang bukan dalam tempoh berpantang, yang masih belum mempunyai anak dan anak-anak dara yang masih belum berkahwin

Fungsinya :-

Khasiat Jamu Jalinan Cinta:-
- mengeluarkan darah2 kotor dalam badan spt darah nifas,
- membuang angin dari dalam badan
- bersifat melancarkan peredaran darah,
- membanyakkan air susu untuk ibu-ibu yang menyusukan anak
- mencepatkan luka2 kering dan sembuh
- mencegah daripada terjadinya sel-sel kanser dengan mematikan kuman-kuman dan unsur-unsur penyebab kanser
- menyembuhkan luka2, kudis/bisul, jerawat, kayap, dan nanah
- memperbaiki tisu-tisu dalam badan dan menggantikan sel-sel darah baru
- membantu masalah haid yang berpanjangan akibat masalah hormon
- menyuburkan rahim dan membantu mematangkan sel-sel telur di dalam ovari
* Membuang segala toksin didalam badan anda
* Mengawal selera makan (Bagi yang berdiet)
* Mencantikkan kulit (mulus,bersih tanpa cela)

Cara pemakanan Jamu Jalinan Cinta ini :-
  • 2 Biji selepas sarapan
  • 2 Biji malam selepas makan malam (6ptg)
Kandungan :
- Madu
- Belut
- Ikan Haruan
- Gamat
- Rempah Ratus Wanita
- Manjakani
- Kacip Fatimah
- Lempoyang
- Kunyit Putih dll.

Keterangan Produk :
  • Produk susuk dara "JAMU JALINAN CINTA" merupakan jamu khas untuk wanita bersalin ceaser atau normal.
  • Yang paling best jamu ini anda tidak perlu memakan ikan haruan atau belut, ini kerana didalam jamu ini ada ramuan belut yang dapat mempercepatkan penyembuhan luka.
  • Terdapat 33 jenis herba termasuk isi belut yang sudah di keringkan dan sedia untuk dicuba dan diamalkan.
sesuai juga pada WANITA & ANAK DARA yang mengalami masalah berikut :

~ Jerawat Batu
~ Jerawat Bernanah
~ Bisul Pada wajah atau badan
~ Kulit muka kasar seakan berpasir
~ Mengalami luka
~ Period yang datang berpanjangan tidak berhenti
~ Sakit kulit / kudis
~ Buang angin dalam badan
~ Melawaskan pembuangan

PERHATIAN !!
Sila ambil perhatian jika bayi menyusu badan, jika terdapat gumpalan taik mata pada bayi anda. Ibu dinasihatkan untuk berhenti dahulu daripada memakan jamu kerana bayi panas,perlulah di naturalkan dengan air suam atau air kosong.

khasiat dalam ramuan jamu jalinan cinta:-
>> Gamat
gamat mengandungi protein, karbohidrat, zat galian dan asid lemak yang tinggi. EPA dan DHA adalah asid lemak yang mampu melambatkan proses degenerasi sel dan mengurangkan kerosakan sel. Kajian saintis membuktikan gamat penawar alternatif untuk penyakit kencing manis, jantung, darah tinggi, artritis, kulit, resdung dan jangkitan virus. Gamat juga kaya dengan `cell growth factor’ yang mempercepatkan pertumbuhan sel baru yang rosak. Kolagen di dalam gamat adalah tinggi sebanyak 92% untuk memerangi kesan penuaan dan kemerosotan prestasi sel di dalam badan manusia.
>> Madu
Membantu meningkatkan kadar serapan kalsium dalam badan, meningkatkan hemoglobin serta mencegah dari serangan anemia. Madu juga mempercepatkan lagi proses penyembuhan dan merupakan sumber tenaga yang hebat dan semulajadi tidak seperti gula pasir yang memudaratkan Madu didapati kaya dengan sumber mineral dan vitamin yang memberikan khasiat penting dalam tubuh manusia, oleh kerana itu madu dapat memberikan kekuatan dan keseimbangan kepada tubuh badan kita, memulihkan sel-sel urat besar, membantu melancarkan perjalanan di mana darah2 beku dapat dipulihkan semula, membersihkan lapisan darah, menghilangkan rasa kebas-kebas, mengurangkan tekanan darah tinggi serta memulihkan dan meransang kembali tenaga batin bagi yg mempunyai masalah tersebut.Selain itu, madu mempunyai khasiat dalam memudahkan proses penghadaman, memberikan berat badan yang seimbang dan juga sangat baik untuk wanita selepas melahirkan dan ketika datang haid.
>> Belut
Mengandungi protein, sodium, omega-3, omega-6, vitamin A,C,E (Alpha Tocopherol), Thiamin, Niacin, Vitamin B6,Folate, Vitamin B12, Zat besi, magnesium, potassium, Zinc, Mangan dan Selenium. Belut mempunyai khasiat dalam memberikan stamina, meningkatkan kolestrol baik dalam badan,mengurangkan tekanan darah dan cegah risiko arthritis. Ia juga bermanfaat dalam memperbaiki penglihatan, perkembangan fungsi saraf pusat, menormalkan tekanan darah pada otak, dan mengurangkan risiko diabetis jenis 2. Dengan kandungan omega-3, belut dapat menghalang peningkatan tahap glukos dalam badan. Ia juga mampu memberikan kesihatan pada jantung dan mengurangkan risiko penyakit jantung serta mengelakkan berlakunya penyempitan pada pembuluh darah. Jika kerap memakan belut, ia dikatakan boleh menguatkan daya tahan tubuh, menormalkan tekanan darah, menghaluskan kulit, mencegah penyakit mata dan menguatkan daya ingatan.
>> Ikan haruan
Daripada penyelidikan, ikan haruan merupakan satu sumber protein yang baik, kira-kira 60-70 peratus. Ia mengandungi lemak yang rendah,  hanya kira-kira 20 peratus daripada beratnya berbanding dengan ikan air tawar lain serta daging, kambing, ayam dan makanan laut. Haruan mengandungi sejumlah besar Vitamin A. Manakala kehadiran logam berat seperti kalsium, magnesium, tembaga, besi, mangan, nikel, plumbum dan zink adalah lebih rendah daripada paras toksik yang dibenarkan untuk badan manusia. Khasiat ikan haruan adalah antaranya untuk menyembuhkan luka-luka dalaman, mengandungi antiseptik bagi pencegahan pembiakan bakteria, mengurangkan rasa sakit selepas pembedahan, mengubati penyakit gastrik, mengandungi sejumlah besar Vitamin A yang membantu menambah daya penglihatan, melembapkan kulit dan bertindak sebagai anti oksidan yang melambatkan proses penuaan.
Ikan haruan juga mengandungi kolagen yang tinggi yang membantu mencantikkan kulit
>> Manjakani
Terdapat 1001 khasiat yg terdapar di dalam sebiji manjakani. Antara khasiatnya ialah untuk awet muda, di mana ia mengandungi anti oksida yang baik bagi mencegah penuaan pada kulit, mengandungi asid galik untuk pencegahan kencing manis dan semput, mampu mencegah barah payudara dan rahim, bersifat astringen iaitu berupaya membasmi bakteria dan kuman yang mencetuskan bau kurang enak pada faraj, memberikan penglihatan yang jelas kerana ia mengecutkan tisu-tisu pada mata, memontokkan payudara, mengawal kulit kering dan berminyak, mempunyai serat makanan yg dapat melawaskan pembuangan air besar, Vitamin dan zat galian serta karbohidrat dan protein boleh menambah kesihatan, mampu menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan sekali gus merapatkan bahagian yang longgar, lemah atau kendur. Manjakani juga didapati sangat baik untuk menyerap lendir dan lelehan faraj, berupaya mengecutkan semula tisu-tisu di dalam faraj terutamanya selepas bersalin, mencantikkan kulit dan mencegah jerawat, mengandungi kalsium yg membantu menguatkan gigi dan tulang, mempunyai astringen yg mengekalkan kebersihan mulut dan merawat ulser.
>> Lempoyang
Digunakan secara tradisional utk membersih dan mencantikkan kulit wajah iaitu dgn cara meminum air perahan kulit ubinya yg dikikis dan dicampur bersama sedikit madu.
*Selain itu khasiatnya juga dapat mengubati kurang nafsu makan, sesak nafas dan bau badan. Merawat penyakit kanser serviks (pangkal rahim) serta dapat juga memperbanyakkan air susu badan.
***Mengikut laporan kajian yang dibuat oleh UPM Serdang;
“Hasil penyelidikan selama lapan tahun, enam penyelidik Universiti Putra Malaysia (UPM) berjaya menghasilkan bahan semula jadi berasaskan tumbuhan herba, lempoyang bagi merawat dan mencegah kanser pangkal rahim tanpa sebarang kesan sampingan. Tidak seperti ubat sintetik biasa, hasil penyelidikan mereka membuktikan bahan berkenaan yang dipercayai antara produk terawal seumpamanya di dunia itu hanya membunuh sel kanser secara
khusus tanpa mengganggu sel dan tisu normal lain”.
>> Kacip fatimah
Bersifat anti-kanser, anti-kulat dan anti-radang, disamping khasiatnya yang merangsang estrogen. Membantu mengembalikan peredaran Haid yang mungkin terganggu kerana faktor-faktor seperti tekanan, penyakit atau apabila pengambilan pil perancang keluarga tidak diteruskan. Mencegah kekejangan, pembendungan air dan kerengsaan yang dihadapi oleh mereka yang merasa sakit semasa datang haid. Mengimbangi,membina dan mengharmonikan sistem rahim wanita untuk merangsang kehamilan yang sihat. Menyihatkan serta merapatkan bahagian faraj serta mencegah kegatalan di faraj dan mencegah keputihan. Mengatasi kelesuan,keletihan,melegakan tanda putus haid, disamping menenagkan perasaan. Melancarkan pembuangan air besar dan air kecil serta membuang angin dalaman tubuh
Untuk wanita yang baru bersalin, KACIP FATIMAH membantu mempercepatkan penyembuhan rahim dan salur peranakan. Otot faraj yang lemah dibentuk dan diperkuatkan untuk menghalang terjadinya gelinciran pundi kencing dan pembuangan air kecil yang tidak disengajakan. Ia membaiki peredaran darah untuk meningkatkan perasaan dan keseronokan hubungan kelamin. KACIP FATIMAH juga mujarab untuk mengatasi kembung yang sering dialami oleh wanita yang bersalin, mempercepatkan sembuh selepas bersalin disamping meransang merapatkan faraj.
Ia mengandungi elemen antioxidan dan phytoestrogen yang mana kedua-dua elemen ini memberi manfaat kepada lelaki dan wanita dari segi mencegah pembiakkan sel prakanser, memantapkan tisu yang  memerlukan hormon estrogen, mengukuhkan struktur tulang melalui penyerapan jisim tulang dan melewatkan proses penuaan.
>> Kunyit putih
Berkhasiat bagi membersihkan organ-organ peranakan wanita selain dapat menyembuhkan luka dgn cepat & menghentikan pendarahan. Sifat antioksidan nya juga dapat menahan zat radikal bebas  penyebab tumbuhnya sel kanser, anti inflamasi (keradangan) serta dapat meningkatkan sel darah merah. Berfungsi sbg anti-kanser, menyihatkan dan mengetatkan bahagian vagina, meningkatkan nafsu, mengatasi keputihan. Terdapat beberapa pendapat yang menyatakan kunyit putih tidak mempunyai khasiat sbg anti-kanser tetapi lebih kepada mengawal kanser daripada terjadi dgn cara mengatasi berlakunya pembengkakan (anti-inflamasi) dan meningkatkan system kekebalan tubuh badan serta sebagai anti-oksidan
Antara khasiat lain kunyit putih adalah seperti;
-Membantu membuang angin dlm badan.
-Menyembuhkan sakit perut dan senggugut ketika haid
-Menyembuhkan ketumbuhan
-mencegah mual-mual dan muntah,
-Mencegah kerosakan sel2 dlm badan
-Membantu mengurangkan berat badan, buang lemak
-Meningkatkan nafsu makan,
-Melancar air kencing
-Menyembuhkan asma dan sesak nafas (bronkitis).
-Mampu menghentikan pendarahan,
-Menyegarkan kulit dan mencegah timbulnya jerawat,
-Menghilangkan toksin dalam badan
-Memberikan stamina
-Menyembuhkan gangguan pencernaan dlm badan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...